مطالب آموزشی

قالب دندانی چیست؟

قالب دندانی چیست ؟

قالب دندانی چیست ؟

قالب های دندانی اثری از دندان ها، لثه ها و ساختارهای اطراف دهان شما هستند ; آنها برای ایجاد مدل های تشخیصی دهان شما و همچنین ترمیم های دندان، سفید کننده ها، سینی ها، نگهدارنده ها، محافظ های دهان و موارد دیگر استفاده می شوند ; قالب های دندانی می تواند سنتی یا دیجیتال باشد. دندان از دست رفته، شکسته یا ترک خورده، اگر به اندازه کافی بد باشد، معمولاً با قرار دادن تاج یا بریج دندان در دهان برای جایگزینی دندان های از دست رفته، درمان می شود. برای تعیین بهترین شکل دندان جدید، دندانپزشک شما باید از بایت شما اثر بگذارد. اغلب، مدل دندان به آزمایشگاه فرستاده می شود تا بتوان یک روکش یا بریج دندان با تجهیزات مورد نیاز ایجاد کرد.

چه چیزهایی در قالب وجود دارد؟

مواد کمی برای ایجاد قالب روی دندان شما استفاده می شود, شاید متداول ترین ماده مورد استفاده آلژینات نامیده شود ; این یک ترکیب پودری است که از جلبک دریایی یا کلپ ساخته شده است که به آب اضافه می شود. متخصص دندانپزشکی شما قالب های دندانی می گیرد تا اطمینان حاصل شود که دستگاه یا مواد ترمیم کننده در دهان شما قرار می گیرد و در اطراف دندان ها و بایت فعلی شما قرار می گیرد. این قالب‌ها یک قالب دقیق از دندان‌های شما را برای تناسب کامل ایجاد می‌کنند.

قالب گیری دندان چقدر طول می کشد؟

اصلا طولانی نیست! برداشت‌های شما باید سریع و بدون دردسر باشد، چه برداشت دیجیتالی یا فیزیکی داشته باشید. برای برداشت فیزیکی، متخصص دندانپزشک شما فقط مواد قالب را روی دندان های شما قرار می دهد، آن را برای حدود 30 ثانیه یا کمتر در آنجا نگه می دارد و سپس آن را از دهان شما خارج می کند. ما CEREC را داریم، یک فناوری تصویربرداری سه بعدی برای دریافت قالب های دیجیتالی از دندان های شما. قالب‌های دیجیتال حتی سریع‌تر هستند و از یک دوربین تخصصی برای برداشت هر دندان استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید