مطالب آموزشی

توربین دندان پزشکی چیست؟

توربین دندانپزشکی

توربین هندپیس چیست؟

دندانی وسیله ای مهم است که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که با هوای فشرده یا الکتریسیته برای چرخاندن ابزار برش یا سنگ زنی استفاده می‌شود مانند: فرز دندان و یا فرزهای الماسی کار می کند. همچنین قطعات توربین هندپیس دندانی دارای سایش سبک و کوچک اما بدون درد می‌باشد.

هندپیس برای چه کاری و چه موقعیت هایی استفاده می‌شود؟

مته دندانی یا هندپیس دندانی یک ابزار مکانیکی و دستی است که برای انجام انواع روش‌های رایج دندان‌پزشکی از جمله حذف پوسیدگی ، پولیش کردن پرکردگی‌ها ، انجام دندان‌پزشکی زیبایی و تغییر پروتز استفاده می‌شود.

مناسب ترین دریل های دندان‌پزشکی چه هستند؟

دریل‌های دندان‌پزشکی با هوا برای روش‌های معمول دندان‌پزشکی که به سرعت بین 25000 تا 80000 دور در دقیقه و سطح گشتاور متوسط نیاز دارند مناسب‌ترین دریل ها یا هندپیس ها هستند.

هندپیس توربین هوا یا روتور هوای دندان چیست؟

هندپیس توربین هوا یک دستگاه ساینده دندانی است که با سرعت زیادی می چرخد و از هوای فشرده شده به عنوان نیروی محرکه استفاده می کند ؛ اندازه کوچک، وزن سبک و ساییدگی بدون درد به دلیل چرخش با سرعت بالا مشخص می شود، اما گشتاور آن کوچک و معمولا سطح صدای زیادی را به همراه دارد.

روتور هوای دندان چگونه کار میکند؟

هندپیس های دندانی هوا محور حاوی یک توربین هوا در سر آن هستند ؛ هنگامی که هوای فشرده وارد شده از طریق یک لوله از طریق تیغه های توربین عبور می کند؛ حرکت توربین فشار هوا را به نیروی چرخشی تبدیل کرده و باعث چرخش چاک (که فرز برش را نگه می دارد) میکند.

چه کارهایی را با هندپیس های دندان‌پزشکی نباید انجام داد؟

5 روش برای طول عمر و نگهداری هندپیس ها:

۱: هندپیس خود را غوطه ور کردن برای تمیزی آن ۲: هنگام استفاده از فرز خود فشار زیادی وارد کنید. ۳: از فرزهای آسیب دیده استفاده کنید. ۴: از هندپیس خود با فشاری بالاتر از حد توصیه شده استفاده کنید. ۵: از هندپیس پرسرعت بدون آب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید